Philips EasyClean FC8716 rood

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 16 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips EasyClean FC8716 rood op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

empathizer 01-03-2014

Ik vind het een erg degelijke stofzuiger. Ik weet niet of er stofzuigers zijn die nog meer stof verwijderen, maar het ziet er in ieder geval stofvrij uit. Ik heb het ding al 11 jaar, werkelijk waar, en ik stofzuig regelmatig. Duurzaamheid is voor mij eigenlijk een 11, maar dat cijfer kon ik niet invullen. Soms blijven er wel plukjes kattenharen op het tapijt welke niet goed worden opgezogen. Deze moet ik dan met de stang zonder opzetstuk opzuigen. Voor kattenharen gebruik ik een dyson dc34 animal.

carsten888 10-02-2010

---------- update review 10-02-2010 ----------
NIET KOPEN.
Dit ding zou niet verkocht mogen worden als stofzuiger, want hij doet het nauwelijks op tapijt. Haren en pluisjes rollen over het tapijt en worden niet goed opgezogen. Die zuigmond stuiterd maar wat over het tapijt. Miskoop.

---------- oude review 11-03-2007 ----------
Ik heb een klaagbrief gestuurd naar Philips over:
- de afname van zuigkracht
- de onmogelijkheid om de filters schoon te maken zonder dat de stof je om de oren vliegt (ik ben allergies voor stof)

Philips vond het geen reden mijn geld terug te geven. Voor de actie om de stofzuiger terug te geven kom ik niet in aanmerking. Wel krijg ik een voucher van 10 euro voor een nieuw filter.

Ik voel me echt ontzettend bedonderd!

dimoss 07-02-2010

super nooit meer een ander ,
Hij doet alles wat ie moet doen
lekker stil en een super sofzuigermond die lekker alle kanten op draait

het lege van de stof bak is bij elke stofzakloze stofzuiger een klusje van niks

Het filter schoonmaken is vrij simpel en gaat ook snel ik doe dit 1 keer in het half jaar

Harr 29-06-2009

Zuigkracht is prima, heb hier voor een ander merk kwaliteitstofzuiger gehad en merk weinig verschil.
Ben bezitter van 2 harige en zeer verharende honden en dan is zakloos stofzuigen echt wel prettig.
Filter reinigen is idd een minder werkje, doe het iig buiten in de vuilcontainer.

Helaas de grote voet in de oud papierbak gelegd en deze met oud papier meegegeven. Ik vond em voor scherpe hoekjes echt perfect.
Nadelen:
1. Grotere dingen opzuigen of vol reservoir zorgt voor vreselijk geluid.
2. Stoffilter schoonmaken
3.Opbergen. Losse kleine onderdelen blijven niet zitten waar je ze hoort op te bergen.

Sommige redenaties verbazen me echt!
Gekookte rijst opzuigen? Stenen? Daar is naar mijn idee een stofzuiger ook niet voor gemaakt.

gerven 21-12-2008

onze stofzuiger phillips FC8716 is afgelopenweek de motor verbrand moes iedere zuigbeurd het fiter schoonkloppen op het balconhek

hij is nog net geen 3 jaar oud geworden

ga hem van de week opsturen voor garantie op de motor die is 3 jaar

ik heb nooit geweten van een retour aktie als ik ontevreden was als ik dat had geweten was ie zeker te weten retour gegaan en me geld terug

heb 25 jaar een phililps stofzuiger met een zag gehad en die heb ik weg gedaan omdat ie echt versleten was

je mag dan wel zeggen dat ik te vreden was over een phililps product die stofzuigen van 25 jaar oud

en koop je weer een nieuwe phililps en komt dan bedrogen uit

Morsk 09-08-2008

Een stofzuiger mag nog zo stil, fraai en goed zijn, met een tri-active voet wordt de totale aankoop altijd een afrader. Al jaren maakt Philips deze ergonomische rampvoet. Wat mag het idee zijn om een voet een knak te geven? Je kan niet meer strak bij de overkant van een drempel komen. Omdat de uiteinden wat terug lopen, moet je steeds de voet naar links of naar rechts draaien om in plekken te komen waar een rechte voet zonder gedraai probleemloos zou zijn. Afgezien van de simpele rechtuit delen in je kamer, ben je dus alsmaar met de voet aan het draaien, veel meer dan met een rechte voet nodig zou zijn geweest. Naar een vlakke muur toe moet je de voet ook draaien maar is ook nog eens de effectieve breedte tegen de muur niet meer dan een halve voet en heb je dus meer slagen nodig. Achter obstakels zoals een toiletpot, een wastafelzuil, een buro enz is vaak niet te komen omdat je de voet niet altijd ver genoeg gedraaid krijgt. Hoeken zijn meestal niet bereikbaar, ook weer omdat de uiteinden net dat stukje teruggevouwen zijn zodat je het niet kan halen. Nee echt, een onbegrijpelijk onding; een wekelijkse ergernis. Koop aub een andere stofzuiger waar een normale voet bij zit.

ilse9 02-06-2008

wat mij betreft: niet kopen!
Heb er 2 versleten.... de eerste ging na 2x gebruik kapot, na hard ratelen gaf hij er de brui aan en deed niks meer. Ik kreeg een nieuwe en deze deed na een kleine maand exact hetzelfde, uiteindelijk geld terug gekregen.
de borstel vond ik erg fijn op het parket, telescopische steel prima, maar daar is ook alles mee gezegd.
Nu op zoek naar een alternatief.

Bert36 18-05-2008

Na jarenlang tevreden een ouderwetse Philips stofzuiger te hebben gebruikt, is dit een echte tegenvaller. Het legen van de trommel gaat nog wel, maar wil je optimale zuigkracht houden, dan moet je het cilinderfilter reinigen. Dit moet in de praktijk erg vaak en de meeste stof komt volgens mij op je kleding en lichaam terecht. Een erg vies klusje (en we zijn echt niet moeilijk). Nat reinigen heb ik ook geprobeerd, maar dat resulteerde in een vieze koek die slecht uit de diepste delen ter verwijderen viel.
Daarnaast blijft de zuigmond niet op de borstelstand staan, maar valt steeds terug naar de stand voor tapijt. Dit gebeurde al snel na de aankoop, waarna we een beroep deden op de garantie. Volgens de verkoper valt echter de zuigmond altijd buiten de garantie. Na veel aandringen heeft hij toch zijn best gedaan voor een nieuwe, die al snel hetzelfde probleem vertoonde.
Per saldo een slechte aankoop. Ik ben benieuwd hoelang we her nog volhouden.

Wendy Schouten 28-10-2007

Ik heb nog nooit zo´n ding gehad!!
Kleine steentje en zand zuigt de stofzuiger echt niet op!! Ook moet je de opvangbak en het filter na iedere keer stofzuigen leeg/schoonmaken.
Vooral die filter schoonmaken is echt een vies werkje. (niet de eerst of tweede keer, maar als je wat vaker gebruikt hebt wel!!)
Ik heb stofzuiger nu een half jaar en bij mij vliegt dat ding er nu uit en komt er nooit meer in!!!

desiree2 27-10-2007

wat een waardeloze stofzuiger! heb hem nu bijna drie maanden in bezit en ben in staat hem uit het raam te gooien.
als je een klein steentje of iets anders hard opzuigt begint dit in het vuilreservoir rond te draaien wat een enorme herrie veroorzaakt. Verder zuigen gaat niet, je moet dat eerst het reservoir legen!! lekker handig. Als je een klein papiertje opzuigt blijft dit vaak hangen in de steel (ik denk door de knik, waar je hem vasthoud) en veroorzaakt ook een oorverdovend lawaai.
Ik heb contact opgenomen met philips en het enige dat die te melden hadden op mijn klachten was dat ik hem maar na elke keer stofzuigen moest legen en schoonmaken.... ja daar zit je op te wachten! ik stofzuig iedere dag.
geef mij maar mijn ouderwetse miele terug. De prijs van de stofzuiger was ook nog aan de hoge kant, dus zomaar een nieuwe doe je dan ook niet.

Roy1971 06-07-2007

We hebben de stofzuiger nu 2 maanden in bezit en hij doet het geweldig. Qua zuigkracht is het een beest. De speciaal gevormde zuigmond is een ideale oplossing voor de hoekjes.
De stofzak moet wel na elke zuigbeurt leeggemaakt worden. En het filter gereinigd maar dat klop je zo af in de vuilnisbak of maak je schoon met het bijgeleverde kwastje.
Er zit een flinke lange kabel bij zodat je niet steeds van stopkontact hoeft te wisselen
De onderdelen zit goed vastgeklikt op elkaar zodat ze er niet telkens afvallen.

Subero 25-05-2007

Ook hier: leuke stofzuiger totdat je de eerste keer de container leeg moet maken en/of het filter moet reinigen. Je moet er een andere stofzuiger naast houden terwijl je dit doet!
Ongeschikt voor het opzuigen van kleine steentjes etc. Lange haren die worden opgezogen zijn later lastig te verwijderen van de filterkoker.
Nog een tip: mocht je dit apparaat toch kopen: zuig dan geen gekookte rijst op. Dan heb je een schimmel-container + -filter. Nu alleen nog een ritje naar het milieupark en dan een ouderwetse stofzuiger met zak!

Marcelios 20-01-2007

De stofzuiger al een maand of 8 in bezit, ik vraag me alleen af hoelang ik het geduld nog kan opbrengen. Dit systeem van Philips werkt gewoon niet. Je moet na elke zuigbeurt de filter schoonmaken, want de zuigkracht neemt zienderogen af door verstopping. En dat schoonmaken van de filter is een drama! Je ziet er wit uit want het stof vliegt om je oren. Conclusie: Idee van Philips was leuk bedacht, maar het werkt niet.
Wat een miskoop... Kon ik 'm maar omruilen tegen eentje met een ouderwetse stofzak!

hansmichels 04-12-2006

De stofzuiger 3 maanden in bezit.
Zuigt redelijk tot goed op plavuizen/laminaat.
Zuigt ronduit slecht op vloerbedekking/kleden.
Pluizen en dergelijke blijven gewoon liggen, je kunt er 10 keer over heen gaan,
resultaat nul komma nul!!!!!
Helaas konden wij (door verblijf elders) geen gebruik meer maken van de terug
breng actie binnen 2 maanden, anders hadden wij hier zeker gebruik van gemaakt.
Het schoonmaken gaat tot nu toe goed.
Over de duurzaamheid kun je na 3 maanden uiteraard geen oordeel geven, 7 ?

RD 09-11-2006

Dit is echt een super goed werkende stofzuiger..... totdat de filter verstopt
raakt en dan begint de ellende. De filter is bijna niet te reinigen en ook
Philips heeft geen oplossing.

De stofzuiger zal wel prima zijn in een gezin zonder huisdieren en kinderen,
maar met een grote hond sta je elke week een filter leeg te peuteren.

miranda.westphal 14-10-2006

Dit is echt een geweldige stofzuiger. Hij is superstil, maar zuigt echt alles
op wat er maar op de grond ligt. De stofzuiger heeft zo'n kracht dat hij de
grote deurmat zo van de grond aftild met stofzuigen. De stofzuiger is ook goed
wendbaar.